Spørsmål og svar om leveranser fra VitaeLab

VitaeLab tilbyr en praktisk leveringsservice, som er fleksibel, trygg og prismessig fordelaktig. Her finner du vanlige spørsmål og svar.

VitaeLab har flere tusen fornøyde kunder som bruker kosttilskudd regelmessig. Her kan du lese mer om VitaeLabs leveringsservice.

Hvordan fungerer automatisk leveringsservice?

Å handle hos VitaeLab AS skal være enkelt, trygt og fleksibelt. Din bestilling kommer direkte hjem i din postkasse med en brevforsendelse ca. 2 uker etter at vi har mottatt din bestilling. Forsendelsen inneholder kapsler for to måneder, informasjon og faktura. To måneder senere kommer neste forsendelse direkte hjem til deg.

Kan jeg ta en pause, stoppe eller endre tidsintervall for leveringene?

Du kan selvsagt endre tidsintervall for leveransene når du ønsker. Du kan også pause leveransene eller si den opp. ta en pause i leveransene når du ønsker det. Ring gjerne vår kundeservice eller send en mail til info@vitaelab.no med ditt kundenummer, navn og adresse så skreddersyr vi leveringsservicen til deg og ditt behov.

Er det oppsigelse- eller bindingstid?

Nei, ved å benytte deg av vår automatiske leveringsservice har du ingen oppsigelse- eller bindingstid. Du kan også ta pause, gjøre et opphold når du vil. Med tanke på Postens leveringstid er det viktig å si i fra senest en uke før du venter neste forsendelse.

Selges VitaeLabs kosttilskudd i butikk?

Ja, det selges i noen få utvalgte butikker. Men normalt selges det bare med direkte leveranse hjem til kunden. Dette gjør vi for å unngå fordyrende mellomledd.

Kan jeg bestille for flere måneder samtidig?

Ja, det kan du. Bestiller du for flere måneder på en gang sparer du portokostnadene. Kontakt kundeservice så ordner vi at din neste forsendelse inneholder produkter for den perioden du ønsker. Er du ny kunde og bestiller via internett, kan du opplyse om dette ønsket i kommentarfeltet.

Du kan velge mellom leveranse annenhver måned, hvert halvår eller én gang i året. Velger du årsleveranse, vil du få alle produkter på samme leveranse og året etter vil du motta produkter for ett nytt år.

Kan jeg bestille for flere personer samtidig?

Ja, det kan du. Bestiller du for flere personer på samme leveranse, reduseres også dine portokostnader. Vi har også en familiepakke som rommer to måneders forbruk for to personer. Ring eller send en e-post til kundeservice så endrer vi til ønsket antall esker fra neste leveranse. Bestiller du for flere personer i husholdningen fra vår webside, oppgi gjerne antall personer i kommentarfeltet.

Kan jeg returnere varer?

Du har kjøpetrygghet når du handler hos oss. Du beskyttes av angrerettsloven og har 14 dagers ubetinget angrerett fra den dagen du mottar varen. Angreretten innebærer at kunden har rett til å angre kjøpet og returnere ubrukte produkter ved å kontakte kundeservice eller benytte angrerettskjema. Skjemaet finner du på baksiden av velkomstbrevet. Ved eventuell retur står kunden for portokostnader.

Når får jeg mine varer?

Din bestilling kommer hjem i din postkasse to uker etter vi har mottatt din bestilling, og den inneholder døgndoser til to måneder. Forsendelsen sendes som brev til din hjemmeadresse, og er smal nok til å passe i din postkasse og i de fleste brevsprekker. Faktura ligger med forsendelsen. Deretter mottar du en forsendelse annenhver måned.

Hvordan betaler jeg?

Du behøver ikke betale noe i forskudd. Faktura sendes med din leveranse og du har 21 dager på deg til å betale i fred og ro. Legg merke til at vi aldri ber deg om å oppgi sensitiv informasjon som konto- eller kredittinformasjon, ettersom vi benytter faktura. Forfallsdato på fakturaen er basert på din personlige leveringsservice, og kan utløpe hvilken som helst dato i måneden.

Ved for sen betaling sender vi en betalingspåminnelse, da vil det komme en tilleggsavgift på kroner 61 kr. Blir saken oversendt til inkasso må kunden dekke omkostninger.

Ønsker du å benytte avtalegiro kan du kontakte kundeservice på telefon 815 69 060.

Er det noen ekstra kostnader?

En forsendelsesavgift på kroner 39,50 kr blir lagt til hver forsendelse. Er dere flere i samme husholdning som bestiller varer fra oss, pakker vi produktene sammen så langt det er mulig. Det samme gjelder om du bestiller for flere måneder samtidig.

Har dere aldersgrense?

Du må være 18 år for å kunne bestille via våre nettsider.

Hvor mye inneholder en produkteske?

En forsendelse med VitaePro inneholder 60 kapsler, som dekker anbefalt dagsbehov til en person i 2 måneder. Dosering: 1 kapsel daglig. Pris: 338 (halv pris på første forsendelse)

En forsendelse med VitoMaris inneholder 120 kapsler. Dosering: 2 kapsler daglig. Pris: 299 (halv pris første forsendelse)

En forsendelse med MultiPro inneholder 120 kapsler, som dekker det anbefalte dagsbehovet for en person i 2 måneder. Dosering: 2 kapsler daglig. Pris: 149 (halv pris på første forsendelse)

Hvordan kommer jeg i kontakt med kundeservice?

Du kan kontakte kundeservice på telefon 815 69 060 hverdager mellom klokken 08.30–16.30. Du kan også benytte deg vårt kontaktskjema eller sende en e-post til info@vitaelab.no

Hvilke salgsregler følger VitaeLab?

VitaeLab er medlem av:

Alle sammenslutninger har strenge regler for medlemskab og salg, og VitaeLab følger disse. VitaeLab følger også norsk forretningsskikk og lovgivning samt Mattilsynets regler for kosttilskudd